Bo närmare fina museer

Upplever du att det finns en brist på museer i ditt liv? Det behöver inte vara så. Genom att flytta närmare någon av de större städerna kan du också komma närmare flera fina museer. För att hitta en ny bostad kan du använda dig av boneo.se, där det finns både villor och bostadsrätter.

Vilka museer längtar du efter?

Innan du letar upp en bostad på boneo.se kan du behöva fundera på vilka museer du egentligen längtar efter. Det skulle ju vara förargligt att flytta till en ny stad, för att först efteråt inse att de inte har det utbud du önskar. I Göteborg hittar du till exempel ett stort konstmuseum, med en välskött konsthall precis bredvid. Där finns även Röhsska som är ett unikt design- och konsthantverksmuseum. Det finns sjöfartsmuseum, världskulturmuseum, fiskemuseum och ett särskilt Volvo-museum. Dessutom finns det en hel del mindre museer. Visst är utbudet i huvudstaden ännu bättre, men det är svårt att klaga på utbudet i Göteborg. Även Malmö har ett bra utbud av museer. Där finns till exempel Malmö museer med konstmuseum, sjöfartsmuseum och museum för historia och natur. Huvudbyggnaden är dessutom Nordens bäst bevarade renässansslott. I Malmö finns även en filial till Moderna Museet och en hel del annat. Vill du hitta fler exempel på museer i olika städer går det lätt att hitta online.

Vart vill du?

Museer är väldigt bra och kan vara ett viktig inslag i livet, men de är trots allt inte det enda som finns. Har du släktingar, barn eller barnbarn du vill komma närmare? Då kan du välja din nya stad även utifrån det, och inte bara tänka på utbudet av museer eller var ditt favoritmuseum finns. Känner du dig osäker på var du kan ha råd att bo kan boneo.se vara till en hjälp, eftersom utbudet av bostäder är stort där. Genom att se vad som erbjuds kan du snabbt få en bild av hur mycket du kan behöva lägga på en bostad i en viss stad. Olika bostäder kostar ju olika mycket men det brukar trots allt gå att få en uppfattning via boneo.se. Där kan du också hitta ditt nya hem när du kommit fram till var du vill bo.